Så var överskriften på den helsidesannons i DN som jag rev ut igår. Först blev jag arg. Var det ett skämt?
Undertecknad var ”koldioxidens vänner” ,
” De kallar det miljöförstöring, vi kallar det liv”
Kampanjen är om möjligt ännu dummare än svenskt näringslivs kampanj för konsumtion strax innan jul, med den skillnaden att svenskt näringsliv menade allvar.
Tack för tipset om ”koldioxidens vänner”!
men var det inte ironi? så fattade jag det iaf!
klart det är ironi, kolla på http://www.youtube.com/koldioxidensvanner, där framgår det ganska tydligt att SLU driver med klimatförnekare för att sätta nyanserad debatt i fokus
Jo jo! Visst var det ironi! Koldioxidens vänner alltså.
Men inte svenskt näringslivs kampanj (som jag förstod det)
Nä, svenskt näringslivs kampanj var nog bara dum!
”Sist när det var kallt, på 15- och 1600-talet, då hade vi häxjakt och pesten… Så vill inte jag ha det i alla fall”.
De var ju lite roliga ju. Jag gillar deras motto. ”Utan riktig fakta kan man säga vad som helst”